Ny i föreningen

Välkommen till BRF Flamingo!

Övertagande av bostadsrätten

I samband med att övertagandet blir klart, så kontaktar en styrelseledamot dig för en del praktiska saker:

1. Ansökan om medlemsskap i Brf Flamingo skall till styrelsen för godkännande
  2. Vi behöver diverse uppgifter om dig och de som flyttar in tillsammans med dig, som namn, person-nr, telefon-nr och mejladress. Vi skickar också dessa uppgifter till Valorem, vår ekonomiförvaltare, som också hanterar den formella Lägenhetsförteckningen.
  3. Det är trevligt om vi också får veta lite mer om dig/er - inte minst sådant som kan komma föreningen till nytta
  4. Av säljaren (= föreningen, om det är en upplåtelse av en hyresrätt), skall du ha fått alla nycklar och taggar. Om inte, så kan styrelsen delvis hjälpa till (se sidan Bra att veta / Nycklar & taggar)
  5. Styrelsen ordnar också med ditt/ert namn på ytterdörren, samt på listan i husets anslagstavla.
  6. Vi behöver också veta vilket/vilka telefon-nr du/ni vill ansluta till porttelefonen vid entréen till Centrumslingan (se sidan Bra att veta / Nycklar & taggar)
  7. Vi tilldelar dig också ett förråd (se sidan Husen / Lokaler och förråd)
  8. Vi vill också gärna veta när du/ni tänker flytta in, och om ni då, före eller efter inflyttningen, planerar någon större renovering. Vissa renovering måste godkännas av styrelsen (se sidan Lägenheten / Underhåll och renovering)
  9. Och vi förutsätter att du går igenom allt i vikt på vår hemsida, www.brf-flamingo.se

Inflyttning

Det kan vara svårt att flytta in utan att dina grannar påverkas eller tom. störs. Planera och avisera gärna därför din flytt. Använd gärna checklistan som finns på sidan Husen / Underhåll och renovering.