Föreningen

Bostadsrättsföreningen Flamingo köpte 2011-07-01 loss fastigheten Banken 13. Tidigare ägaren var Unibail-Rodamcosom som äger Solna centrum. Sedan februari  2022 ägs Solna centrum av Alecta.

Vår fastighet är en 3-D fastighet, dvs den ligger ovanpå en annan fastighet, så vi har ingen mark. Men vi är tillsammans med Alecta och hotellet delägare i bl a vägen som går mellan våra hus och Slaktarberget. Övriga ytor mellan våra hus ägs och förvaltas av Alecta.

Vår fastighet består av fyra hus: 3 höghus på 9 våningar och ett hus på 6 våningar. Vi har totalt 107 lägenheter samt fyra uthyrda lokaler.

En av våra främsta tillgångar är läget - i princip ovanpå Solna centrum med ett stort antal butiker och serviceinrättningar. Med tunnelbanan kommer man till T-centralen på 10 minuter. 11 till Kungsträdgården. För att inte tala om alla bussar, tvärbanan, etc.